45'

45'

Stíluschock - darkosok

2007. március 28. - 45perc
Fekete szemek, fekete körmök, fekete hosszú alsó, fekete hosszú felsõ, fekete bakancs, fekete haj, fekete, fekete, fekete… Még nyáron a harmincfokos melegben is, maximum annyi különbséggel, hogy a hosszút rövidebbre cserélik. Hogy ki az, aki ennyire elvetemült? Õk a
„darkosok”.
Ez tulajdonképpen egy elég érdekes stílus, nem is lehet igazán behatárolni. Elõször a tavalyi Rockmaratonon gondolkoztunk el rajta, amikor is a hõségtõl kókadozva fetrengtünk a fûben, õk pedig a fekete szín fényelnyelõ tulajdonságára fittyet hányva (vagy talán nem is érzékelve?!) halálváró arccal sétálgattak, hozzáteszem nem kis számban. A hölgyek egy meghatározhatatlan átlátszó valamit viseltek a már leírt kinézetû ruhájuk fölött, amire talán az „öreganyám vadító köntöse” kifejezés lenne a legtalálóbb, természetesen fekete színben. Ehhez képest az urak feltûnési viszketegsége elhanyagolható, õk beérték egy csini fodros inggel. Zenei téren a rock különbözõ keményebb vonulatait kedvelik, ilyen például a death, black és a heavy metal. Nem éppen barátságos modorukról és külsõjükrõl híresek. Némi érfelvagdosós, depresszív, világfájdalmas effekt teszi fel azt a bizonyos pontot az i-re, helyenként egy csipetnyi sátánista hajlammal fûszerezve. De mint ahogy az tudvalevõ, az árnyékot is mindig fény határolja, így talán a fekete külsõ egy fehér galamblelket, vagy esetleg egy rózsaszín kis virágoskertet rejt :-) És ha mégsem? Annál jobb, fõ a változatosság. Az M&M’s cukor se lenne olyan finom, ha az összes darab ugyanolyan lenne…

Penge

A bejegyzés trackback címe:

https://45perc.blog.hu/api/trackback/id/tr4351869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omen 2007.07.14. 16:00:19

Én is ide vagyok sorolható :D

A leírás szinte hűen tükrözi a dolgokat, de azer egy darkos, ha nincs tarsasagban, es meleg van, az úgy levetkőzik, mint a fene! :D

Metalbarbie 2007.10.02. 18:03:38

Hát ,hogy őszinte legyek szét röhögtem az agyam ezen a szövegen!!!de tetszett!!Én is effajata népséghez való vagyok(bár a hajam fehér,már-már világoskék)De tény h ezen kívül nem sokminden van ami ne fekete lenne!Az is igaz h majd belerohadunk a melegben ezekbe a ruhákba,de ezt büszkén vállaljuk!!!!!!!!!!!!!! \m/

Davis 2008.01.25. 21:06:00

heh jó kis szöveg de az érfelvagdosós cucc azért az inkább EMO és semmi köze a darkhoz a black heavy metal hát igen ha valakinek nem tetszene néhol igen elgondolkodtató értelmes és szép szövegek vannak nem a sátánista maszlagra gondolok ja és a zord külső sokszor érző lelket takar... vagyis én nem tartozok eggyik stílushoz sem teljesen független alak vok sok ismim ien és sokkal rendesebbek mint a discos plázapicsák meg hasonlók lehet érdekes a külsejük meg jól bírják a 40 fokot :D persze ott is vannak "elvontabbak" és szerintem nem kéne úgy írni oanokat, hogy fogalmad sincs miről írsz ezel ezel az erővel ír6nál a rapparekről is hogy 3x akkora gatyában meg mit tom én miben virítanak:D szó szó a rappereknek jó szövegük van... de a lényeg, hogy undorító a tudatlanságod... lehet kicsit sokat írtamxD

Raina 2008.02.09. 19:30:30

Hát... én goth vagyok, és őszintén megmondva a goth és a dark eléggé hasonlatos népség... :)
Egyetértek Davissel, szerintem sem ismered eléggé az efféle sítílusokat, mégis össze hordassz itt mindenfélét, amiknek a fele semmilyen igazságot sem tartalmaz...
Például az én hajam fekete és rózsaszín, mégsem vagyok punk...
Tehát legközelebb bővebben járj utána annak, amiről nyilvánosan írsz, és ne általánosíts... :)

Ui.: A ruhákat illetően... inkább rohadok talpig feketében, minthogy rózsaszín cuccokban kirakjam mindenem. xD

Penge 2008.02.13. 12:55:45

"szerintem nem kéne úgy írni oanokat, hogy fogalmad sincs miről írsz", "de a lényeg, hogy undorító a tudatlanságod"
Kedves Davis, ha jársz még erre, akkor ezt fejtsd ki légyszíves. A "cikket" nem bántásnak szántam, és abszolút nincsenek negatív érzéseim a stílussal szemben. A "némi" jelző azt jelenti, hogy kevés. És lássuk be, egy kevés "érfelvagdosós, depresszív, világfájdalmas effekt" van a stílusban,ha jól sejtem szándékosan. És ezt sem azért írtam, hogy ezzel +bántsak valakit.
"ezel az erővel ír6nál a rapparekről"... Erről talán annyit, hogy ha észrevetted volna, ez nem 1 cikk, hanem 1 rovat...Az meg h a rapperek éppen kimaradtak véletlen.
Raina:
"szerintem sem ismered eléggé az efféle sítílusokat, mégis össze hordassz itt mindenfélét, amiknek a fele semmilyen igazságot sem tartalmaz..." Előszöris, ez 1 szórakoztató jellegű cikk, nem egy tudományos ismeretterjesztő,vagy nem 1 szótárcikk. Ha minden cikkben benne lenne az összes adat a témáról, akkor kb 1 cikkből állna az újság és senki nem olvasná el. Amúgy melyik fele nem tartalmaz semmi igazságot? Ha értenéd amit olvasol, akkor észrevehetted volna, hogy ott szerepel a "...Rockmaratonon..." szó, és a továbbiakban kb az ott látottakról írtam. Esetleg ottvoltál? És nem így láttad?
Imádom mikor valaki a szövegből kiragad részleteket aztán q*** okosnak hiszi magát. Cáfolj...Írd le hogy gondolod...De ne 1 fél mondatba kapaszkodj bele ami a szöveg többi része nélkül teljesen mást jelent...

Jja és az "undorító tudatlanságomról" jut eszembe, sztem inkább tudatlanság az, h valaki úgy osztja az észt, h ennyire durván nem tud helyesen írni...sőt, talán még undorítóbb is...

A többieknek köszi :)

Na végeztem...off

libellula 2008.02.13. 20:20:17

először is szerintem jo a szöveg, és tök jo hogy itt osztjátok, egyoldalról, pedig nem tudom nektek nem tűnt fel hogy ordít a cikkről egyrészt a pártatlanság másrészt a több oldalról megközelités??meg azért érdekes mennyire beskatulyázátok magatokat!meg a másik ami nekem nagyon "tetszett":"Például az én hajam fekete és rózsaszín, mégsem vagyok punk..." most ezzel akarod alátámasztani, hogy te mekkora goth csaj vagy?? ha annyira szeretnétek ezt a stílust akkor nem azzal foglalkoznátok, hogy megfelelő e a kinézetetek hozzá vagy épp nem. nem értem a ruha határozza meg a zenei világot?azt hittem szeretni kell a zenét nem pedig felöltözni hozzá...ja és igen én is általánosítottam de nem véletlen csak, hogy ezt a mondatot már ne kelljen még egyszer bele vennetek és hát ha írtok valami értelmeset is:)

Davis · http://www.dfghdfs.com 2008.02.25. 18:15:51

nah szóval a cikkből sugárzik az, hogy mien negtívan állsz hozzá... "Némi érfelvagdosós, depresszív, világfájdalmas effekt teszi fel azt a bizonyos pontot az i-re" amire te gondolsz az egy teljesen más stílus darkosok között nincs ien tudom sok haverom viseli ezt a stílust... "Nem éppen barátságos modorukról "és csak ismételni tudom, magam, hogy ez nem teljesen igaz vagy éppen eggyáltalán és ha csak a látottakat írtad le akkor sem gondolom, hogy mindenféle "maszlaggal" kiszinezd de ez csak az én véleményem...
na üdv

Dú Nát 2008.02.26. 20:19:24

Ez mind szép és jó, viszont rengeteg kirívó eset is van, akik egészen extrém módon néznek ki, ezzel akarnak kitűnni, csakhogy nem a kinézet fogja őket azzá tenni, hanem az, hogy mit tesznek le az asztalra. Van egy általánosan elfogadott norma, aminek a határa elég széles, viszont ami azon túlra nyúlik, az már nem biztos, hogy jó is. Most nem azt írom - ahogy Penge sem - hogy ez a stílus túlnyúlik azon. Szeretem a darkos zenét, mert jó és sok érdekes mondanivalóval szolgál. De ez csak egy réteg a többi nagyon sok közül, és a világnak van még ezernyi más olyan stílusa/gondolkodásmódja/érzelmi világa/manifesztuma/...etc..., ami nem mindenkinek elfogadott, bántja a másik szemét. Májner májnung nách ez pártatlan cikk, mivel nem támadó. Maga a stílus felvonultat egy olyan értékkészletet, ami "központilag meghatározott" (zenei szöveg), habár nincs leírva sehová, és ez az a pont, hogy az emberek a saját arcukra formálják. Nem mindenki egyforma, éppen ezért lehetnekextravagánsok, szolidak, illetve sok minden más. Nem leet azt mondani hogy mindegyikük egyforma, és Penge sem mondta ezt, nem általánosított, hanem élményt írt le. Ha valaki ezt személyes támadásnak veszi, akkor remélem, hogy elgondolkozik azon, amit írtam. Nem akarok bölcselkedni, mert nem vagyok az. Viszont az egészséges kritika, és a szardobálós között éles különbség van. Kultúráltan is lehet véleményt kifejteni, és az sokkal célravezetőbb, jobban hat az emberre.

Üdv:

Dú NÁT

Vampire 2008.03.17. 12:16:59

Szerintem király cikk. Többé kevésbé énis ebbe a stílusba tartozok, de csak úgy szolidan. A szélsőségesek viszont tökre ilyenek. Van bőven olyan ismerősöm, aki depis, és azt akarja elhitetni mindenkivel, hogy megvan benne az a bizonyos érfelvagdosós hajlam még akkoris, ha nincs. Van olyan is, aki a darkos ruhájában 1 seggfej mindenkivel aki színes, melegítőben meg akár egy emossal is elbeszélget. Davis és Raina tisztára gyökerek. Láttátok bárhol is a cikkben azt, hogy az összes darkosra vonatkozik? Vagy azt, hogy ki kéne őket irtani? Vagy talán azt, hogy Penge utálja őket? Olvassátok már el a többi stíluSHOCK cikket is... Bár végülis ha mindenki értelmes lenne, és nem lennének olyan ostoba, de magukat okosnak gondoló és ezért okoskodó balfaszok, akkor minden sokkal unalmasabb lenne :P
Penge neked respect, hiányolom a rovat folytatását ;)

Vampire 2008.03.17. 12:21:58

Azt kifelejtettem, hogy aki nem tud helyesen írni és fogalmazni, az ne oltogasson másokat nyilvános fórumokon..."ha csak a látottakat írtad le akkor sem gondolom, hogy mindenféle "maszlaggal" kiszinezd de ez csak az én véleményem...
" Ez konkrétan mit akart jelenteni? Bocs, de az egyetemi oktatásból kimaradt a gyökér nyelv... :P

Dead girl 2008.04.12. 09:47:01

Nekem nagyon tetszik a szöveg és énis ilyen stilusu vagyok.És nekem is nagyon melegem van nyáron....de akkor sem öltözök szivárványnak!

rainbow 2008.04.15. 22:31:03

Teljesen feleslegesen vitáztok. Csupán csak annyi a véleményem , hogy az érfelvágás ne divatból vagy stílustól függően történjék.... annak komoly lelki indíttatásai vannak, és nem hiszem, hogy bármelyik stílusba ezt be kéne sorolni. Persze ezt csak én mondom ennek ellenére mégis sokan csinálják, hovatartozásuk mögé bújva. Én is voltam ilyen helyzetben még sem vagyok egyik zenei irányzat nagy követője sem. Mindenki érezze magát jól saját bőrében, és lássa úgy a világot amilyen. Ehhez még egyenlőre mindenkinek szabadon van joga. Teccik a cikk. mert ez is egy ember szemszögéből láthatom azt, amit nem feltétlenül úgy látok/láttam.

Metalbarbie 2008.04.28. 00:31:49

Így végolvasva a többi kommentet csak röhögni tudok ismételten.Elég szánalmas ahogy azon veszexetek h ki mekkora darkos meg mittomén!
Az ami ebben a cikkben le volt írva egy külső szemlélő által kialakult kép rólunk!Amin inkább gondolkozni kéne h minket darkosokat meg gothokat mért hisznek begyepesedett ,mániákusan depressziós gyökereknek!Mert az emberek java ezt hiszi,és mi hiába érezzük magunkat kurva menőnek ők még attól szánakoznak h :nézmá' a gyökér majd' megrohad de le nem venné ám a bakancsot!
Szal ezzel csak azt akarnám érzékeltetni h más egy ilyen "életérzést" belülről és kívülről nézni!Mint már írtam az én hajam hófehér,de télleg.A ruháim java a szexshopból van:D néha még én is soknak érzem!!! és úgy nézek ki mint egy középkori ,sátánista prosti!Az utcán mindenki csak les,sőt akár ki is röhög.Ennek ellenére büszke vagyok rá h nem hordok színes göncöket.Ha valaki megkérdezi mért vagyok iylen szívesen elregélem neki,persze vannak akiket nem érdekel és csak általánosít.
Szerintem az emo egy fos,mármint a tokiohoteles vátozatra gondolok.Mégis belekeverik abba amit pl. én is hallgatok,aztán köze nincs hozzá.Ezt mi tudjuk,de aki nincs bennt ebbe nem nagyon!ÉN!!! nem szoktam elhordani senkit azért amilyen mindaddig míg meg nem tudom milyen igazából.Tudom mi az az emo,tudom mi az a hip.hop vagy a rap stílus,ismerem a vallásokat és rühellem mindezeket,de ÉN!!! meg is tudom magyarázni,hogy miért!
Drága barátaim!Először kérdezni,megtudni,és csak aztán pofázni!Ez mindenkinek szól!(aztán persze engem is el lehet hordani mer szarember vagyok)
Bocs a hosszú okfejtésért:)
Cupp

Lasiodora 2008.05.01. 01:59:32

Nos, jómagam is évek óta szinte csak feketében járok, de ez nálam nem "kötelesség", szimplán így érzem jól magam. Nyáron, vagy mikor kedvem tartja felfeszek persze más színű ruhákat is (a kekit, lilát, vöröset szeressem :P). Nekem mindig az a lényeg, hogy jól érezzem magam a bőrömben. Nem követek semmilyen divatot, és azért, mert elsősorban metalt hallgatok (de mellette szeretek sok más zenét is, pl. reggie, d'n'b, musicalek, különböző kúltúrák zenéi), nem tartom kötelezőnek, hogy éjjel-nappal, télen-nyáron csak és kizárólag feketét viseljek. Megvan a saját stílusom, én úgy gondolom. Erősen jellemző, hogy az emberek hasonló következtetéseket vonnak le rólam, mint ami a cikkben is említve van, de ha megismernek, jön a "Jééé, te egész más vagy mint amilyen ránézésre gondoltalak". Általános jellemzés rólam, hogy hóbortos, vidám, kedves, kretén-lüke, szeretetreméltó emberke vagyok. :))) Nem tagadom a cikkben leírtakat, sokan valóban depisek (személyes tapasztalat), esetleg bunkók stb, na de kérem, senki ne állítsa, hogy ez csak a metálos -darkos- embereknél fordul elő!
Szóval kéretik nem általánosítani. X)

Varga Viki 2008.06.25. 17:09:59

Szerintem igy van. Szeretnék Darkos lenni aki tud segíteni irjon viki9999@freemail.hu...

Metalbarbie 2009.03.26. 09:29:38

Már nem azér de mi az hogy "darkos akarok lenni"??????!!!!!!!
Vagy tudod mi az vagy nem.Attól hogy felveszel egy hót fekete göncöt nem leszel több csak egy lány feketében.Darkosnak lenni nem egyenlő feketében járni.Vagy ösztönből érzed amit érzel vagy ennyi.Nem kell mentor h rávezessen, mert nem lehet.Persze az hogy olyan társaságban vagy ahol az embereket érdekli ez a dolog,ott láthatsz olyat amit magadtól nem látnál,de ez szimpla külsőség.Hiába,lehetsz akár olyan emberek közt is,érezni sosem fogod amit ők csak azért mert velük vagy.Az egyetlen tanács amit adni tudok az az hogy ne AKARJ darkos lenni,mert vagy az vagy vagy nem.Saját magadnak kell ráérezned.Ha darkosnak kell lenned ösztönből fogod azt a ruhát hordani és azt a zenét hallgatni amit általában a darkosok.
Na és akkor itt kezdhetném a második fejezetet a begyepesedésről....de ez egy másik történet...

#Crytek# 2009.06.16. 11:44:28

most ez akk nem majdnem ugyan az mint az emo? :D
süti beállítások módosítása